15 czerwca 2024 roku w Galaxy Center po raz kolejny odbył się PlanetHead Day. Oprócz głównej atrakcji na scenie – golenia głów w ramach solidarności z chorymi na raka – zaproszono dzieci do wcielenia się w rolę młodych astronautów i wykonywania misji na stacjach planetarnych. Wśród tych atrakcji dwie misje, Mission Venus i Mission Mercury, zajmowały się tematyką ekologiczną i były wspierane przez WFOŚiGW w Szczecinie.
W ramach planety Wenus zorganizowano doświadczenie, które poprzez zabawę, edukowało na temat zmiany klimatu.
Uświadamialiśmy uczestnikom o roli cieplarnianych w warunkujących zmianę klimatu, w tym efekt cieplarnianego. Zaprezentowano model objęty intensywną absorpcją elektryczną podczerwonego przez gazy cieplarniane i zwizualizowanie tego działania z użyciem kamer termowizyjnych. Jest to typowe wykorzystanie praktycznego doświadczenia zamiast zwykłej nudnej nauki z książek, która nie jest tak skuteczna.
W ramach planety Wenus zorganizowano doświadczenie, które poprzez zabawę, edukowało na temat zmiany klimatu.
Uświadamialiśmy uczestnikom o roli cieplarnianych w warunkujących zmianę klimatu, w tym efekt cieplarnianego. Zaprezentowano model objęty intensywną absorpcją elektryczną podczerwonego przez gazy cieplarniane i zwizualizowanie tego działania z użyciem kamer termowizyjnych. Jest to typowe wykorzystanie praktycznego doświadczenia zamiast zwykłej nudnej nauki z książek, która nie jest tak skuteczna.
Stacja Merkury zawiera atrakcję z zestawem modeli źródeł energii. Demonstrowano różne systemy pozyskiwania zielonej energii: energii wiatrowej oraz słonecznej. Do tego wykorzystaneno miniaturowe modele panelu fotowoltaicznego oraz turbiny wiatrowej. Elementy te są dostępne także z komponentów instalacji solarnej i jej elementów w różnych częściach Polski.
Nasze działania skupiają się między innymi na nowoczesnej edukacji STEAM: Nauka (Nauka), Technologia (Technologia), Inżynieria (Inżynieria), Sztuka (Sztuka) i Matematyka (Matematyka). Te dwie konsekwencje mogą dotyczyć różnych konsekwencji edukacji.
Materiał powstał w ramach projektu dofinansowanego przez WFOŚiGW w Szczecinie ze środków NFOŚiGW z Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej część 2) Fundusz Ekologii.